جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ بیرانوند نگران تراکتور! بی توجهی باشگاه پرسپولیس به اقدام غیر حرفه‌ای صادقی اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران بازگشت | سفر ترکیه مالی نشد !

  • کد خبر: ۴۶۷۶۱
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
تیم ملی فوتبال کشورمان به ایران بازگشت | سفر ترکیه مالی نشد !
بازگشت تیم ملی فوتبال بعد از لغو بازی دوستانه با تیم آفریقایی مالی در دقیقه 90
به گزارش شهرآرانیوز؛ شاگردان اسکوچیچ که خود را برای دیدار دوستانه برابر «مالی» آماده می‌کردند، به‌دلیل ابتلای ۲ بازیکن مالی به ویروس کرونا یک بازی دوستانه دیگر را از دست‌رفته دیدند. تیم ملی که در ماه‌های اخیر با حاشیه‌های زیادی دست‌و پنجه نرم کرده، فرصت این را داشت تا با برگزاری ۲ دیدار دوستانه در روز‌های رسمی فیفا، با عقاید تاکتیکی سرمربی جدید خود آشنا شود؛ اما این بار ویروس کرونا بازی تیم ملی را لغو کرد. لغو بازی‌های تیم ملی که در سال‌های گذشته به اتفاقی تکراری تبدیل شده، اکنون می‌تواند یک معضل برای فوتبال ایران تلقی شود. ملی پوشان در دور رفت رقابت‌های جام‌جهانی با ۲ شکست در رتبه سوم گروه خود قرار دارند و برای صعود به جام‌جهانی تقریبا باید هر ۴ بازی دور برگشت را با پیروزی پشت سر بگذارند و از‌این‌رو تیم ملی نیاز به آمادگی حداکثری دارد.
 
جالب است بدانید از هشتم بهمن‌۱۳۹۷، بازی پایانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و پایان دوران کی‌روش در تیم ملی ایران، تنها ۳ دیدار دوستانه برای تیم ملی ایران تدارک دیده شده است که البته هیچ‌کدام از آن‌ها از کشور‌های خارج از قاره آسیا نبوده اند. برای مثال در زمان مشابه تیم ملی ژاپن پس از نایب‌قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، ۷ دیدار دوستانه برگزار کرده است و علاوه بر این با حضور به عنوان تیم میهمان در کوپا‌آمریکا، ۳ دیدار نیز در این رقابت‌ها برگزار کرده است.
 
باید دید فدراسیون فوتبال ایران برای فیفادی‌های بعدی چه تدبیری خواهد اندیشید تا فرصت‌های کم باقی‌مانده جهت آماده‌سازی تیم ملی برای نبرد‌های حساس برابر عراق و بحرین از دست نرود. همچنین گفتنی است در صورت صعود تیم ملی به مرحله بعد مقدماتی جام‌جهانی‌۲۰۲۲، به‌دلیل تقویم فشرده فیفا، احتمالا فرصتی برای بازی‌های دوستانه در سال‌۲۰۲۱ وجود نداشته باشد و تمامی روز‌های فیفا با دیدار‌های رسمی و مقدماتی جام جهانی پر شود و این برای تیم ملی ایران که سرمربی جدیدی روی کار آورده است، خبر خوبی نیست.


تمرین، جایگزین بازی دوستانه شد

پس از اینکه فدراسیون فوتبال مالی از لغو دیدار دوستانه ایران و مالی به‌علت شیوع کرونا در اردوی این تیم آفریقایی خبر داد، فدراسیون فوتبال ایران نوشت: با اعلام فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار دوستانه دیروز (سه‌شنبه) تیم ملی مقابل مالی به‌دلیل رسمیت‌یافتن ابتلای چند بازیکن جدید مالی به کرونا و به‌حد‌نصاب‌نرسیدن آنان برای حضور در مسابقه لغو شد. تیم ملی در برنامه جایگزین دیروز یک جلسه تمرینی را در آنتالیا سپری کرد. همچنین کاروان تیم ملی فوتبال طبق برنامه قرار بود شب گذشته به تهران بازگردد. بازیکنان لژیونر به ایران بازنخواهند گشت و از همان‌جا به سمت کشور باشگاه‌های خود پرواز خواهند کرد. اسکوچیچ هم قرار است همراه کاروان تیم به ایران بازگردد.


هاشمیان: اسکوچیچ تفکراتش را به بازیکنان منتقل کرده است

وحید هاشمیان، مربی تیم ملی، روز گذشته و در حاشیه تمرین تیم ملی گفت: خوشبختانه توانستیم اردوی بسیار خوبی را برگزار کنیم. به‌دلیل کرونا چندین‌بار اردو‌های تیم ملی لغو شد و به‌مدت ۱۱‌ماه بازیکنان در کنار یکدیگر بازی نکردند. با توجه به تغییر کادر فنی، اردوی ازبکستان باعث شد اعضای تیم ملی دور هم جمع شوند و آقای اسکوچیچ بتوانند تفکراتشان را به بازیکنان جدید انتقال بدهند. وی گفت: این اردو باعث افزایش روحیه بازیکنان تیم ملی شد. بچه‌ها در این اردو خیلی با‌نشاط بودند و اتحاد تیمی و همبستگی ما قبل از بازی با ازبکستان بسیار خوب بود. بازی با ازبکستان باعث شناخت کادر فنی از بازیکنان و دادن ایده‌های جدید به آن‌ها شد که این امر به‌خوبی انجام پذیرفت. وی در پایان گفت: لغو بازی تأثیری در کار ما نداشت و همان برنامه‌ریزی تمرینی را انجام دادیم.


طارمی: اسکوچیچ برخلاف ویلموتس، با انرژی و مثبت است

مهاجم گل‌زن تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در حاشیه تمرین تیم ملی گفت: به‌خاطر شرایطی که در دنیا به وجود آمده و بیماری کرونا، شرایط پروازی برای لژیونر‌ها و بازیکنان لیگ برتر ایران کمی سخت بود. در‌واقع جمع‌کردن ملی‌پوشان در این اوضاع دشوار بود. به‌همین‌دلیل با کمی تأخیر به اردو اضافه شدیم. به‌دلیل فرصت کمی که داشتیم، بیشتر به شکل تئوری توانستیم همدیگر را بشناسیم. مهاجم تیم ملی ادامه داد: جو تیم ملی نسبت به گذشته و زمان حضور ویلموتس عوض شده است. بازیکنان جدیدی که آینده مملکت هستند، به اردو آمده‌اند و به جمع بازیکنان باتجربه اضافه شده‌اند. در مجموع به نظرم اردو، جو خوبی داشت.
 
طارمی درباره جلسات پی‌در‌پی اسکوچیچ با ملی‌پوشان در اردو تصریح کرد: اسکوچیچ به‌شدت مشتاق یاد‌دادن است و ما هم مشتاق یادگیری. او همین دیروز می‌گفت هر سؤالی که دارید و هر جایی را که فکر می‌کنید متوجه نشده‌اید، در هر زمانی می‌توانید از من بپرسید. اسکوچیچ انگیزه و انرژی مثبت زیادی دارد و همین انرژی را به بازیکنان منتقل می‌کند. ما هم سعی می‌کنیم این انرژی را در اردو مثبت و مثبت‌تر کنیم. اسکوچیچ حتی موقع ناهار و شام هم بین بازیکنان می‌آید و توضیح می‌دهد. او اشتیاق زیادی به فعالیت دارد و برخلاف مربی قبل (ویلموتس) که اصلا برایش مهم نبود چه اتفاقی می‌افتد، با‌برنامه مباحث را پیش می‌برد.

وی درباره بازی با مالی که لغو شد نیز گفت: در ازبکستان بودیم که خبردار شدیم چند بازیکن مالی کرونا گرفته‌اند. به‌همین‌دلیل این سفر با مشکل روبه‌رو شد و ما با کمی تأخیر وارد ترکیه شدیم. در ترکیه تمرینات منظمی داشتیم و دوشنبه‌شب خبر رسید که متأسفانه بازیکنان مالی کرونا گرفته‌اند. طبق قوانین فیفا باید به ترکیه می‌آمدیم تا درصورتی‌که شرایط برگزاری مسابقه مهیا می‌شد، به میدان می‌رفتیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->